Naam:
1593
Video’s:

Over ons

Hallo allemaal,

Het is 2024 en hebben we dus weer veel nieuwe plannen. Na twee geweldige weken skien in Italie stappen we in mei weer op de fiets. We  gaan dus op herhaling in Portugal en Spanje. Daar waar we vorig jaar door storm en aanhoudende regen tot stoppen werden gedwongen gaan we dit jaar de tocht weer oppakken. Zoals iedereen wel weet laten wij ons niet zo heel snel uit het veld slaan, maar vorig jaar was het echt te gortig. Dat we dit jaar gewoon weer terug gaan bevestigd dat we er alle vertrouwen in hebben dat het weer ons dit jaar beter gezind zal zijn. Én we hebben een betere poncho. We starten dit jaar precies daar waar we vorig jaar op de trein zijn gestapt terug naar Sevilla. We starten met fietsen in Obidos.

We vliegen 4 mei naar Porto en gaan twee dagen later met de trein naar Obidos. We slapen daar in het zelfde leuke moderne appartement. Vanuit Obidos gaan we langs de kust naar het noorden van Portugal en steken we bij Viana do castillo per ferry de grens over naar Spanje. Dan fietsen we door naar Santiago de Compastello. Daar vandaan gaan we naar het meest westelijke puntje van Spanje om vervolgens langs de kust weer terug te fietsen naar Porto. Als alles volgens de planning verloopt zitten we 29 mei weer in het vliegtuig terug naar huis.

Uiteraard houden we tijdens deze fietstocht weer een blog bij van onze avonturen. Ondanks het relatief rustige profiel van de tocht met maar 10.000 hoogtemeters zal het ook dit keer vast niet helemaal gaan zoals we gepland, maar dat is alleen maar leuk.

Bezochte landen

Wij hebben 36 landen (15%) bezocht:

Argentinië, België, Bolivia, Cambodja, Chili, China, Cuba, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Hongkong, India, Italië, Kroatië, Laos, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Monaco, Myanmar, Nederland, Nepal, Oostenrijk, Portugal, Singapore, Slovenië, Spanje, Sri Lanka, Thailand, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Vietnam, Zuid-Korea, Zwitserland.