Voorbereiding

16 februari 2017

Voorbereidingen

Morgen vertrekken we naar China. We vliegen met Cathay Pacific naar Hong Kong, en vandaar naar Kunming. We hebben alles ruimschoots op tijd voorbereid. De VISA liggen klaar, we hebben voldoende Yuans voor de eerste dagen en de fietsen zijn goed ingepakt en liggen in de auto. De vertaal app is gevuld met zinnen waarvan we hopen dat we ze niet nodig hebben. Mijn gekochte navigatie app op de iPhone heb ik afgelopen week getest in de trein. Werkt ook! Wel twee powerpacks aangeschaft na een presentatie op de fiets- en wandelbeurs omdat het constant zoeken naar de satellieten van onze Amerikaanse vrienden veel stroom vraagt.

Onze tassen lijken niet zo vol dit keer, terwijl we wel weer 4 weken op pad zijn. We hebben zelfs warme kleding mee voor de eerste week. In China kan het de eerste week nog koud zijn. We rijden wel recht naar het zuiden en het moet per dag warmer worden. Maar wij hebben nog al eens pech met het weer. Waar wij zijn horen we vaak "nou dit hebben we nog nooit meegemaakt hier". Vorig jaar was het in Thailand in 50 jaar niet zou koud geweest met 8 graden door een typhoon in China, waar we nu beginnen.... Het weer is trouwens overal wisselvalliger dan ooit, dus we moeten het ook in China maar nemen zoals het is. En misschien valt het mee want volgens "Donald the first" verzinnen die Chinezen al die klimaatveranderingen.

Onze fietsen zitten strak in een doos gepakt. De twee dozen passen precies in de auto. Nou ja, we zitten dan samen ook écht voorin. Ik (Hans) zit achter het stuur zoals soms dames van 80 autorijden. We gaan morgen vroeg naar Schiphol omdat het inchecken van de fietsen soms problemen geeft. In het ergste geval moet de doos weer open omdat ze willen controleren of de banden echt leeg zijn.

We hebben een lange vlucht van 12 uur naar Hongkong en dan twee uur naar Kunming. We zullen wel lekker slapen. Fabienne heeft vandaag nog gewerkt en is bekaf. Ik heb vandaag mijn spinningles voorbereid voor de spinningmarathon op 25 maart voor de Roparun in Nesselande. Daar is de komende vakantie dan weer een goede training voor. Volgende bericht uit Kunming!

1. Lucianne:
    17 februari 2017
    Heel veel plezier! Geniet van het avontuur!
  2. Huub en Loes Wijsman:
    17 februari 2017
    Een heel goede reis! We wensen voor jullie dat alles smooth verloopt!
    Hartelijke groet!