Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
294

Over ons

Wij, Hans & Fabienne, houden van reizen en van sportief bezig zijn. Deze combinatie brengt ons in landen “all over the world”. Wandelend brengt het ons op de hoogste bergen in Europa, maar vooral in de Himalaya in Nepal en India. Met de racefiets stoempen we door de polder en beklimmen we de heuvels in Limburg en Frankrijk. Maar met onze trekkingbike reizen we vooral door Azië. Van onze fietsreizen maken we altijd een verslag met onze dagelijkse ervaringen. Deze verslagen kunnen jullie meelezen en zo onze avonturen een beetje meebeleven. Op ons blog schrijven we dagelijks een verslag. Door de jaren heen hebben we heel wat avonturen beleefd. We proberen altijd met mensen te praten en we verdiepen ons in de verschillende culturen. Het lijkt aan ons te kleven, maar het gaat bij ons niet altijd zoals je verwacht. Dat maakt het weblog, ook door het tijdverschil, vaak een leuk bericht tijdens het ontbijt.  Als je onze verslagen leest, vinden we het leuk als je af en toe reageert. Het is voor ons heerlijk om in het verre Azië een berichtje uit Nederland te ontvangen.

We fietsen op een Rose Activa Pro, met Magura 33 remmen en een Rohloff versnellingsnaaf.

Ook maken we je graag attent op onze stichting in Nepal. Sinds de aardbeving in 2015 bouwen we huizen in de bergdorpen. Ben je geïnteresseerd wat we daar doen? Kijk dan op http://www.helpingthuloparsel.nl

Over onze reis

We fietsen eind dit jaar en begin volgend jaar in Sri Lanka en Maleisië. Bij elkaar ziitten we zeven weken op de fiets en zullen we net geen 3000 km wegtrappen. We vliegen 29 december, met een zak oliebollen (voor Hans) in de bagage naar Ngombo in Sri Lanka. We fietsen drie weken op het Zuid-Westelijke gedeelte van Sri Lanka. Na een rondje van drie weken vliegen we via Singapore naar Lankawi in Maleisië. Onze tocht staat in grote lijnen vast maar we kunnen zo hier en daar improviseren.  Als we maar op 15 februari weer in Singapore zijn om de volgende dag terug naar Amsterdam te vliegen.

Bezochte landen

Wij hebben 31 landen (13%) bezocht:

Andorra, België, Cambodja, China, Cuba, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, India, Italië, Kroatië, Laos, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Monaco, Myanmar, Nederland, Nepal, Oostenrijk, Singapore, Slovenië, Spanje, Sri Lanka, Thailand, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Vietnam, Zwitserland.