Naam:
1593
Video’s:

Over ons

Hallo allemaal,

Het is 2023 en we gaan dit jaar eens héél wat anders doen. Huh, wat is dat dan?  We wilden dit jaar wel eens naar Zuid Amerika. Dus plannen gemaakt voor Peru, Chili en Bolivia. Maar dat is echt te veel om allemaal te fietsen, dus een andersoortige reis.
Maar dan wordt in Peru president Pedro Castillo ineens afgezet en dan vindt iedereen er daar wel wat van. Zo veel mensen, zo veel meningen. Dat geeft dus gedonder en heel veel politieke trammelant. En om nu ook met een helm op door Lima te wandelen is niet zo ons ding. Nu houden wij wel van een avontuurtje, maar dit wordt ook ons te gortig. Mijn vrienden van het Ministerie van Buitenlandse zaken vonden het ook niet verstandig en kleurden Peru oranje. We hadden onze reis op maat laten maken en alles was geregeld. Dus moesten we onze reis op het laatste moment omzetten. Nu skippen we Peru en gaan we naar Argentinië, Chili en Bolivia, te beginnen in Buenos Aires. Na een binnenlandse vlucht naar Salta reizen we met een eigen auto naar Bolivia. In Bolivia laten we ons over de zoutvlaktes rijden. Na de tour over de zoutvlaktes bij Uyuni in Bolivia worden we over de grens in Chili afgezet waar we stukken Chili op de fiets gaan ontdekken. Dan gaan we met een huurauto door Chili, om uiteindelijk van Arica met een binnenlandse vlucht naar Santiago de Chili te vliegen. Daarvandaan vliegen we dan na een paar dagen terug naar huis.

Uiteraard maken we tijdens deze reis een verslag van onze avonturen. Het zal ook vast deze keer niet helemaal gaan zoals we verwachten, maar dat maakt het avontuur alleen maar leuker.  We vliegen nu de andere kant op waardoor het tijdverschil ook anders is. Het is in Argentinië, Bolivia en Chili vijf en zes uur vroeger. Dat betekent dus dat de "ochtend editie" ;-) van onze verslagen ruim op tijd voor het ontbijt beschikbaar zijn .

Het is een avontuur dat al heel lang op ons verlanglijstje staat. Ok, bij Fabiene iets hoger dan bij mij, en het is voor ons een nieuw continent om te ontdekken. Ook een hele nieuwe manier van reizen. Alles is goed voorbereid. Je zou haast zeggen: "wat kan er mis gaan?" Fabienne studeert al ruim drie jaar Spaans en nu komt voor haar het moment suprême om ons met haar Spaans door de spelonken van het Zuid-Amerikaanse doolhof te loodsen.

Door de jaren heen hebben we inmiddels heel wat landen bezocht en de landen in Zuid Amerika hoorden daar nog niet bij. Ook nu willen we natuurlijk onderweg met de mensen in contact te komen en zullen we ons overgeven aan de cultuur en de regionale gewoonten. Omdat we heel flexibel proberen te zijn en van het avontuur houden, verlopen onze reisdagen niet altijd zoals die vooraf zijn bedacht wat soms verrassende en spannende ervaringen opleveren. Als je onze verslagen leest, vinden we het ook leuk als je af en toe een reactie plaatst. Het is voor ons heerlijk om iedere nieuwe dag berichtjes uit Nederland te lezen.

Donderdag 20 april vliegen we om 20:55 naar Buenos Aires om daar de volgende dag om 05:30 aan te komen. Vanaf 21 april gaat ons avontuur beginnen en kan je via het verslag onze reis volgen.

Bezochte landen

Wij hebben 36 landen (15%) bezocht:

Argentinië, België, Bolivia, Cambodja, Chili, China, Cuba, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Hongkong, India, Italië, Kroatië, Laos, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Monaco, Myanmar, Nederland, Nepal, Oostenrijk, Portugal, Singapore, Slovenië, Spanje, Sri Lanka, Thailand, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Vietnam, Zuid-Korea, Zwitserland.